w warszawskiej „Tawernie Korsarz”. Godzina 1900. Program jest tak bogaty, że z pewnością się nie zmieści nawet do północy.
Pewnikiem wyznaczony zostanie termin kontynuacji.
Już nie ma co mówić o dyskusji, o pytaniach. Jestem pewien – Tadeusz przeliczył się z siłami. Aby jeszcze rozszerzyć
tematykę tych pytań zalecam lekturę wprowadzającą http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2327&page=0
„Tawerna Korsarz” mieści się przy ulicy Gostyńskiej 45 (między Powązkami a Młynowem).
Informacje: 666 204 098.
Pozdrawiam Prelegenta, Organizatorów, Gospodarzy, Biesiadników.
Wspominajcie ciepło SSI.
Zyjcie wiecznie!
Don Jorge
-----------------------------------------------
Nowe życie napędu w starej łódce - nie trudne i dużo, dużo tańsze niż myślisz....
· Co znajdziemy na 30-40 letnim jachtem pod kokpitem?
· Różne paradygmaty projektowania silników w XX i XXI wieku i co z tego dla nas wynika?
· Profesjonalna weryfikacja stanu silnika - dlaczego zawsze jesteśmy wygrani oraz o tym jak nie zrobić krzywdy sobie i łódce przy wyciąganiu napędu (krótki film)?
· Co robić, gdy silnik okazał się trupem zimnym jak nóżki w galarecie. Co wtedy? Dylemat każdego żeglarza - make or buy?
· Remont średni i kapitalny silnika - co, kto i za ile to zrobi? Jak to zorganizować? Nie wkładajcie silnika po remoncie do łódki...
· Samodzielna marynizacja prostsza niż myślisz - pochwała sprytu przed rozrzutnością - gdzie są duże oszczędności kosztów?
· A może adaptacja czegoś powszechnego - ale mniej typowego? Zalety i ograniczenia naszych małych przyjaciół chłodzonych powietrzem
· Napędy hybrydowe - praktyczne doświadczenia z konstrukcji i eksploatacji dla zapalonych hobbystów
· Na zakończenie słodka perwersja - czyli o dodatkowym osprzęcie dobrze przygotowanego silnika. Boilery, dogrzewacze silnika, alternatory dużych mocy, rozruszniki i pompy awaryjne i inne.
· Zamknięcie. Tajemnice długowiecznej eksploatacji naszych koników pociągowych`
Do zobaczenia, do usłyszenia
Żyjcie wiecznie !
Tadeusz
Czcigodni Zainteresowani,
odpowiadam zbiorczo - szczegóły prezentacji.
1. Czy omówię krok po kroku remont średni silnika? Czy taki remont da się zrobić bez użycia specjalistycznych narzędzi? Czy niezbędną obróbkę mechaniczną można zrobic wysyłkowo - np. planowanie głowicy?
Odpowiedź.
a. Tak. Omówię to szczegółowo - przygotowałem fotografie, animacje i filmiki, które pokazują jak to można zrobić.
b. Nie da się, Ale pokaźę, jak własnoręcznie wytworzyć takie narzędzia i pomoce warsztatowe do bezpiecznego rozpięcia i powtórnego złożenia sprężyn zaworowych, doszlifowania zaworów i wymiany uszczelniaczy
c. Można. Ale pokaże kilka tricków, po których dojdziecie do wniosku, że nie musicie tego robić. Idea prezentacji jest taka, że robicie remont silnika gdzieś na kompletnym odludziu bez możliwości jakiegokolwiek wsparcia zewnętrznego
2. Czy da się uratować wał, w którym obluzowało się dolne koło pasowe i klin kompletnie rozbił rowek? Kto to może zrobić?
a. Da się naprawić używając sprytnej sztuczki - zademonstruje ją w czasie wykładu. Można to zrobić samodzielnie?
3. Napisał Pan, że sam Pan dopasował pompę do wody zaburtowej. Nie możemy dopasować żadnej pompy fabrycznej bo kłóci się ona z paskiem klinowym (wszystkie pompy Jabsco mają za długi korpus. Może można by ją jakoś skrócić?
Odpowiedz. Można, ale nie warto. Zdemontuje pompę Donalda i pokaże jak zrobić dedykowane rozwiązanie ściśle dopasowane do Waszego silnika, taniej niż przeróbka fabrycznej pompy.
4. Pisałem już o tym w zeszłym roku do Jurka. Czy ma Pan rysunki kolektora wydechowego który Pan zrobił do Kuboty? Jeżeli pamiętam zrobił Pan dwa różne kolektory.
Odpowiedz. Przygotowałem animację krok po kroku jak wykonać prosty kolektor. Zdemontuje kolektor bardziej zaawansowany i będzie mógł Pan go wziąć do ręki i zobaczyć jak jest zrobiony.
5. Czy Kolega Tadeusz będzie mógł powiedzieć coś więcej o pomyśle na camper, który mógłby być holownikiem dla jachtu?
Odpowiedz. Nie. Na pewno nie będzie na to czasu. Patrz następne pytanie
6. Czy prawdą jest, że w czasie pokazu będą dwie asystentki w bikini?
Odpowiedz. Nie. Będzie jedna i raczej nie w bikini ze względu na temperaturę. Ale jest śliczna i przyjedzie unikalnym samochodem zbudowanym na bazie Jeep'a WJ Grand Cheeroke, który ma wszystkie najważniejsze cechy dwuosobowego campera do holowania jachtu. Będzie można go szczegółowo obejrzeć po pokazie. Jest tam kilka fajnych rzeczy które się sprawdziły - rozkładane łóżko 210x140,, instalacjia 230V/50 Hz 4kW mocy szczytowej do elektronarzędzi, bardzo proste sterowanie ładowaniem rozdzielonym akumulatorów, zręcznie zrobione podgrzewanie wody dla dużej wanny kempingowej, zręczny pomysł pomysł na toaletę z prysznicem, itd.
Założenie konstrukcyjne było takie, aby z jednej strony można było nim spokojnie obsłużyć rajd Paryż-Dakar (jako wozem technicznym) w terenie, a z drugiej dało się bez stresu jechać z normalną prędkością autostradową 160-170.
Ale jak napisałem - campery do podróży po Europie z łódką na holu to zupełnie nie na to spotkanie.
7. Ile czasu będzie trwało spotkanie?
Min. 2 x 1 h Max 2 x 1,5 h
Na resztę pytań odpowiem w piątek.
Pozdrawiam zainteresowanych.
T.L.