NOWE (ŚLEPE) PŁAWY W GÓRKACH
z dnia: 2014-06-09
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring zwraca uwage na nowe pławy ustawione na Rozlewisku Wisły Śmiałej. Ostrzega, że są to pławy nieświecące i po nocy łatwo się na nie wpakować.
Wpiszcie sobie to przypomnienie do NOTATNIKA SKIPPERA SAJ.
O kamizelkach czytajcie w drugim newsie z dnia 5 czerwca (z komentarzami !)
Zyjcie wiecznie !
Don Jorge
-------------------
Witaj Jurku Chciałbym za pośrednictwem Twego SSI poinformować żeglarzy korzystających z wyjścia na Zatokę Gdańską od strony Wisły Śmiałej o pewnym utrudnieniu nawigacyjnym, które pojawiło sie od tego roku. Jak wiele osób wie - od zeszłego roku prowadzone są dość poważne prace pogłębiania i umacniania toru wodnego na odcinku od Rafinerii Gdańskiej do ujścia Wisły Śmiałej na Zatokę. Skutkiem tych prac zostało zmienione dotychczasowe oznakowanie toru wodnego na odcinku od Jachtklubu Morskiego "Neptun" do wyjścia na Zatokę.
I tak - w miejsce boi kardynalnej zachodniej stojącej dotychczas pod drutami linii wysokiego napięcia vis a vis Jachtklubu Morskiego "NEPTUN" pojawiła sie czerwona boja farwaterowa 54 st 21' 071" N oraz 018 st 47" 253" E). Na zakręcie Wisły Śmiałej i Motławy (przy Jachtklubie Morskim "NEPTUN") ustawiono zieloną boję farwaterową (54 st.20' 950" N i 018 st. 47' 190").
Natomiast naprzeciw Jachklubu Stoczni Gdańskiej i Jacht Klubu im. Conrada pojawiły sie dwie nowe boje nawigacyjne - czerwona i zielona - o współrzędnych: - 54 st 21' 634" N oraz 018 st 47' 064" E - 54 st 21' 518' N oraz 018 st 47' 060" E.
 I w zasadzie należałoby cieszyć się z takiego nowego oznakowania owego uczęszczanego toru wodnego gdyby nie fakt, iż wszystkie w/w boje są... NIEŚWIECĄCE ! (Patrz fotki) A stoją one tak, iz wchodząc lub wychodząc na Zatokę w nocy mamy ogromną możliwość "trafić" w nie dziobnicą naszego jachtu, bo na omawianym odcinku Wisły Śmiałej jakoś tu ciemno jest w nocy bardzo. W zasadzie trudno znaleźć wytłumaczenie takiego oznakowania omawianego toru wodnego - szczególnie, iż wszystkie pozostałe "tyczki" nawigacyjne znajdujące się tuż na samym wyjściu na zatokę (na wysokości NCŻ i dawnego GPK) - (czyli 3 pary "tyczek" zielonych i czerwonych) sa "tyczkami" świecącymi i to bardzo jasno. Jakie więc uzasadnienie Urząd Morski przyjął wprowadzając nowe - NIEŚWIECĄCE - oznakowanie nawigacyjne na tak mocno uczęszczanym - także nocą - torze wodnym, po którym mają pływać statki do rafinerii - tego chyba nikt nie zgadnie ... Pzdr Włodzimierz Ring "Bury Kocur"
|