Andrzej Kowalczyk wraca do żeglarstwa żeby w ustach
poczuć łagodny powiew wiatru zamiast goryczy polityki.
A cóż innego może ukoić, potargane politycznymi rozterkami
nerwy, a jak ktoś ma to i włosy żeglarza, jak nie urocza
syrenka. A zatem żeglarski news z kobietą w tle.
Andrzej się asekuruje - do tekstu który jest na wstępie dodał
oryginał artykułu. Jako dowód że nie zmyśla. Aby było szybciej
i śmieszniej zalącza tłumaczenie translatoraowe. Zdjęcie jest
z domeny publicznej ale możecie tam znaleźć i inne bo jest
to znany żeglarz. 43-letni Escoffier wygrał The Ocean Race
w latach 2017-18, a także ma na swojej liście Transat
Jacques-Vabre 2005.
Żyjcie wiecznie !
Don Jorge
==============================================
----------------------------------------
Komu to przeszkadzało?
Tym razem będzie tylko o żeglarzach i marynarzach. :) Daję tu uśmiech bo idę o zakład że w tym momencie wszystkie żony, córki, wdowy i podlotki nastawiły uszy. Bo przecież od setek lat tylko marynarze i żeglarze zapewniali trochę atrakcji białogłowom po których te wzdychały i bez słów wpadały w objęcia rozmarzonych uśmiechów. W dodatku wilki morskie "te" kobiety nazywały uroczo "mewkami" co nawet zazdrośnice adorowane tylko przez lądowe szczury nie odważyły się nazywać znanym wszystkim brzydkim słowem na "k" a jedynie co najwyżej "flądrami". Królowa angielska w trosce o zachowanie gatunku "mewek" zabroniła nawet tymże wchodzenia na pokład statków aby zatrzymać je w portowych tawernach gdzie stanowiły miejscowe atrakcje. Konia z rzędem temu kto dopytywał marynarza dlaczego uważa któryś z portów za uroczy a inny za brzydki, licząc na opowieści o odwiedzanych świątyniach sztuki. Akurat nie o zabytki ani galerie malarstwa chodziło. A odpowiedzią było westchnięcie zagadniętego, często ozdobione szerokim uśmiechem i mrugnięciem oka. Wiadomo.... I tak trwało aż do obecnych czasów. Jakiś czort a z całą pewnością zapyziały szczur lądowy doprowadzony do rozpaczy przez zrzędliwą szczurzycę też lądową wpadł na pomysł ochrony czci i godności wspomnianych "mewek" i wymyślił stosowne przepisy ochronne. O ile myśliwi dostali zakaz polowania tylko na kilka miesięcy w roku a rybacy na okresy tarła orek i fląder, tak żeglarze i marynarze dostali szlaban na całe okrągłe 365 dni i nocy w roku. "Mewki" wyaresztowali z portów policjanci a klepnięcie w tawernie ograniczono jedynie do opitej piwskiem gęby innego marynarza. Inne klepnięcia objęto odpowiednim paragrafem a urocze kelnerki objęto przeszkoleniem na koszt podatnika, że upuszczoną prowokacyjnie przez marynarza podstawkę pod kufel należy podnieść kucając a nie pochylajac się na sztywnych nogach. Tawerny opustoszały. Marynarze zmarkotnieli a żeglarze wpadli na pomysł, że będą żeglować nawet i dookoła świata, bez zawijania do portów. Ucierpiała na tym nawet literatura marynistyczna no bo o czym teraz pisać gdy dookoła tylko woda? Przecież cały urok żeglowania to te "wspomnienia" z portów. Wyobrażacie sobie jak nudny byłby film Polańskiego o Piratach gdyby Leonardo di Caprio nie opowiadał o swojej "mewce" i atakujących go syrenkach. Szczury lądowe szybko zrozumiały swój administracyjny błąd ale jak to szczury postanowiły go naprawiać wymyślając kolejną ustawę. Otóz ta nakazała aby żeglarze zabierali na pokład żeglarki. Niejako w ramach eksperymentu bo narazie marynarze na statki marynarek zabierać nie muszą. No więc żeglarze odzyskali humor i szelmowsko mrugając okiem zaczęli te żeglarki zabierać. No i co? Mamy pierwsze rezultaty. Znany francuski żeglarz Kevin Escoffier salwował się kilka dni temu ucieczką z jachtu i to w trakcie regat The Ocean Race, dookoła świata, które nota bene wygrywał. Dlaczego uciekł? Bo żeglarka poskarżyła się, że lubieżnie na nią spoglądał. Wybrała przy tym odpowiednie miejsce bo port w USA. A w USA można strzelać do kobiet, ale za nawet próbę molestowania szeryf zakuwa w kajdanki. Escoffier zdążył uciec i teraz sam komandor Francuskiej Federacji Żeglarskiej usiłuje go niemrawo bronić. A nasz Kevin czyli lubieżnie patrzący zapytany przez prasę nie potrafił opisać w szczegółach lubieżnego spojrzenia co spowodowało, że sprawą ma zająć się sąd w Paryżu aby wydać decyzję co do stopnia lubieżności żeglarskiego spojrzenia. A przecież już Marcel Bardiaux przed laty opisał w książce "Cztery wiatry moich miłości" głównie swoje miłosne przygody w portach, które odwiedził żeglując dookoła świata. Jak wieść niesie "poznał", co określa tylko pierwsze minuty zanim przystąpił do pokazania uroczych zakątków kajuty jachtu, prawie 5 tysięcy kobiet. I niech mi ktoś powie, że bycie marynarzem czy żeglarzem to nie jest ciężka praca. A więc ratujmy stare, dobre czasy a ja obiecuję przetłumaczyć i wydać to co napisał Bardiaux. Przynajmniej sobie poczytamy.
.
Le skipper Kevin Escoffier signalé à la justice pour des faits présumés d’agression sexuelle
Vendredi 9 juin, la Fédération française de voile a saisi le procureur de la République de Paris au sujet de Kevin Escoffier pour des faits survenus en mai avec une jeune femme aux États-Unis lors d’une escale de The Ocean Race. Le skipper d’Holcim-PRB faisait déjà l’objet d’un signalement au ministère des Sports pour les mêmes faits qui s’apparenteraient à une agression sexuelle.
/
Skipper Kevin Escoffier zgłosił się do wymiaru sprawiedliwości za rzekomą napaść na tle seksualnym
W piątek 9 czerwca Francuska Federacja Żeglarska zatrzymała prokuratora paryskiego w sprawie Kevina Escoffiera za wydarzenia, do których doszło w maju z młodą kobietą w Stanach Zjednoczonych podczas postoju The Ocean Race. Kapitan Holcim-PRB był już przedmiotem raportu do Ministerstwa Sportu w związku z tymi samymi czynami, które byłyby podobne do napaści na tle seksualnym.
.
La Fédération française de voile (FFVoile) a saisi vendredi 9 juin le procureur de la République de Paris au sujet du skipper Kevin Escoffier pour des faits survenus en mai avec une jeune femme aux États-Unis lors d’une escale de The Ocean Race, a appris mercredi l’AFP auprès de la FFVoile.
.
Francuska Federacja Żeglarska (FFVoile) zatrzymała w piątek 9 czerwca paryską prokuraturę w sprawie kapitana Kevina Escoffiera za wydarzenia, które miały miejsce w maju z młodą kobietą w Stanach Zjednoczonych podczas postoju The Ocean Race, dowiedziała się AFP w środę od FFVoile .
Escoffier, 43 ans, a annoncé quitter la barre de son voilier PRB-Holcim après avoir évoqué « un incident » avec un membre de son équipe, survenu à Newport le 15 mai dernier. Selon une source proche du dossier, « les faits seraient apparentés à une agression sexuelle ».
LIRE AUSSI. Kévin Escoffier : « Je prends ça au sérieux et je répondrai aux institutions »
La fédération a dans un premier temps saisi la cellule violences sexuelles du ministère des Sports, chargée d’une enquête administrative, et a ensuite décidé de saisir la justice directement en faisant jouer l’article 40 du Code de procédure pénale qui permet à une autorité de le faire lorsqu’elle a connaissance d’un délit ou d’un crime.
43-letni Escoffier ogłosił, że opuszcza ster swojej żaglówki PRB-Holcim po omówieniu „incydentu” z członkiem swojego zespołu, który miał miejsce w Newport 15 maja. Według źródła zaznajomionego ze sprawą, „fakty są związane z napaścią na tle seksualnym”.
CZYTAJ TEŻ. Kévin Escoffier: „Traktuję to poważnie i odpowiem instytucjom”
,
Federacja początkowo przejęła jednostkę Ministerstwa Sportu zajmującą się przemocą seksualną, odpowiedzialną za dochodzenie administracyjne, a następnie zdecydowała się podjąć bezpośrednie kroki prawne, wprowadzając w życie artykuł 40 Kodeksu postępowania karnego, który zezwala na to organowi, gdy ma wiedzę o przestępstwie lub przestępstwie.
« J’ai passé un certain nombre de coups de téléphone qui m’ont amené à penser que ce qui a été présenté comme un incident présumé serait un comportement inapproprié qu’il aurait eu envers une femme lors d’une soirée » avait expliqué la semaine dernière à l’AFP le président de la FFVoile Jean-Luc Denéchau.
PRB-Holcim, avec Escoffier comme skipper, était leader du classement général de la course autour du monde The Ocean Race, depuis le départ en janvier, avant de céder la première place lors de la 5e étape à l’équipage américain 11th Hour.
Escoffier, 43 ans, a remporté The Ocean Race en 2017-18 et compte aussi à son palmarès la Transat Jacques-Vabre 2005.
„Wykonałem kilka telefonów, które doprowadziły mnie do przekonania, że to, co zostało przedstawione jako rzekomy incydent, było niewłaściwym zachowaniem, które rzekomo zachowywał się wobec kobiety na przyjęciu” – powiedział w zeszłym tygodniu AFP prezes FFVoile Jean. -Luca Denéchau.
PRB-Holcim, z Escoffierem jako kapitanem, był liderem klasyfikacji generalnej wyścigu dookoła świata The Ocean Race od startu w styczniu, zanim ustąpił pierwszego miejsca w piątym etapie amerykańskiej załodze 11th Hour.
.
Pozdrawiam z Francji.
Andrzej