WYDRUKUJ SOBIE PLAN i MAPKĘ PODEJŚCIOWĄ DO FARJESTADEN

Na te promy trzeba uważać. Nie są tak szybkie, jak te, które być może widzieliście już w Sundzie, ale i tak ich prędkość jest o wiele większa niż jachtów.
Port składa się z 2 rejonów. Południowy, to jachtowy Gasthamn, czyli marina nastawiona na podejmowanie gości. Część północna to port jachtowy rezydentów. Między nimi, w osi toru podejściowego - przyczółek promowy.
W Farjestaden byłem dawno, ale teraz, rysując te obrazki - wykorzystałem informacje aktualizacyjne pozyskane od przyjaciół - żeglarzy czynnych.. Dziękuję.
I tak Marek Zwierz (s/y "Epoka") podpowiada: Duza ostroznosc zalecana jest przy zachodnich wiatrach, przed ktorymi port nie daje ochrony. Cena podana w wydaniu 2015 to 150 KR + 30 KR za prad. 30 miejsc dla
gosci przy y-bomach. Marina jest czynna tylko między 1 czerwca i 31 sierpnia. W okolicacy - 7 km na poludnie od Farjestaden, jest rezerwat naturalny Beijershamn w sam raz dla milosnikow ptakow. Z tym miejscem jest tez
zwiazany projekt hydrotechniczny, ktory totalnie się nie udal. W latach 1850 - 1857 wybudowano tam port z nabrzezami, magazynami i zajazdem. Port byl zle zoprojektowany i dzialal tylko 15 lat. Do dzisiaj pozostal
po nim 2 kilometrowy pirs. W przeciwnym kierunku, na polnoc od miejscowosci, jest ZOO, w ktorym podobno sa nawet tygrysy syberyjskie, gepardy i lew. Cos nie tylko dla dzieci.
/
gosci przy y-bomach. Marina jest czynna tylko między 1 czerwca i 31 sierpnia. W okolicacy - 7 km na poludnie od Farjestaden, jest rezerwat naturalny Beijershamn w sam raz dla milosnikow ptakow. Z tym miejscem jest tez
zwiazany projekt hydrotechniczny, ktory totalnie się nie udal. W latach 1850 - 1857 wybudowano tam port z nabrzezami, magazynami i zajazdem. Port byl zle zoprojektowany i dzialal tylko 15 lat. Do dzisiaj pozostal
po nim 2 kilometrowy pirs. W przeciwnym kierunku, na polnoc od miejscowosci, jest ZOO, w ktorym podobno sa nawet tygrysy syberyjskie, gepardy i lew. Cos nie tylko dla dzieci.
/

.

Drukujcie, laminujcie lub wklejajcie jako aktualizacje do locyjki "Kalmarsund i Oland".
I jeszcze jedno - nie zapomnijcie nabyć kompletu map brzegowych dla tego rejonu.
Przypomnam tak tylko dla porządku.
Żyjcie wiecznie !
Don Jorge
----------------------
PS. Przepraszam za brak szwedzkich znaków diakrytycznych w powyższym tekście.
Z tymi promami, kursującymi ponoć między Färjestaden a Kalmarem, to
prowokacja obliczona na spowodowanie komentarzy? ;-)
Być może Twoich informatorów zmylił prom Kalmar VIII, stojący w
Färjestaden, tam gdzie dawno temu był terminal promowy. To pamiątka,
zacumowana na stałe - stoi tam od 1999 roku. Wg. źródeł szwedzkich,
promy nie kursują od 1972 roku. Po drugiej stronie cieśniny, miejsce
terminala promowego zajęła przecież marina - basen Ölandshamnen na Twoim
planie Kalmaru.
W lecie między Färjestaden, a Kalmarem kursuje natomiast stateczek,
niekiedy zwany promem, przewożący pieszych i rowery. Ma swój przystanek
w pierwszym z brzegu basenie, za prawą główką wejścia do Färjestaden.
Koszt 50 SEK, rejs trwa 30 minut.
Potwierdzam, że przy zachodnich wiatrach w Färjestaden bywa
niespokojnie- to stamtąd w lipcu donosiłem o zerwaniu achtersztagu w
porcie: http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2774
Pozdrawiam,
Marcin